wtorek, 28 czerwca 2011

Jaka jest Przełomki moc?

Przełomka to wieś, która wtapia się w krajobraz nadhanczański.
Przeplata Mierkinie i wieś Hańczę, czasem spogląda na Błaskowiznę.
"Galeria Wsi" Państwa Mackiewiczów nie wadzi tu nikomu.
Miejscowi przywykli, a turystom zakątek ten swoistą nutą gra.

Byłam tu wiele razy, ale wczoraj dane mi było przekroczyć kolejny raz próg "Galerii", tym razem z gośćmi z Gruzji. Po kilku latach, ale z takim samym sentymentem obejrzałam glinianą chatkę, saunę, staw, wielokrotnie spoglądałam na prace Pani Haliny interpretując je w zadumie, po swojemu. W zaciszu izby wysłuchałam legendy o Przerośli, a potem gruzińskiej pieśni, rzewna to była pieśń, męskie głosy zrobiły swoje, dziwnie w duszy zagrała romatyczna jej część. Wielkrotnie wymieniałam ciepłe spojrzenia z gospodynią rozumiejąc się bez słów. Tajemna nić czasem łączy ludzi, którzy czują podobnie. A nas połączyło "Aniołowo", to czasy minione, ale zaiste - ciepłe. Tu, na przyzbie jest niewidzialne wszystkim hasło - "Dobra Wam nie poskompię".
Słuchając tłumaczenia pieśni z gruzińskiego na rosyjski, a potem na polski, popijaliśmy napar z kwiatu paproci, wszak zerwany niedawno to i niebagatelną moc ma. A smak? Po poprostu magia.
A tymczasem młody, radosny Gruzin ważną myśl przemycił, że ten dojrzy piękno kobiety, kto kocha i takie tam miłosne sentymenty...
Krótka to chwila, a dobroci tyle, pożegnania czas.
- Proszę przyjechać, tak po prostu - bez ceregieli - słyszę zaproszenie pani Haliny.
- Przyjadę, bez ceregieli - obiecuję. 

Nasycona gruzińską nutą, mocą Przełomki i czarem naparu z kwiatu paproci w paryskie klimaty ruszam. 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Free Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Website templateswww.seodesign.usFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver