sobota, 31 października 2015

Jak jest w Raczkach nocą?



Piątek, 30.10, wieczór, moja grupa nieformalna gotowa do świątecznych przeżyć! Jedziemy do Raczek, do GOKu na zaduszkowe spotkanie "Raczki Nocą". Zapowiedź koncertu intrygowała mnie od tygodnia! Zespół SuSz składa się z ciekawych, znanych mi ludzi, jak brzmią w nowej "suszowej" formacji - warto posłuchać!

Przed 20tą jesteśmy w Raczkach! Rynek objęty cichym wieczorem, nad Rospudą snuje się mgła, wielu przechodniów podąża w tym samym kierunku. W mroku nieopodal kryją się pacowskie dobra, ale dziś z cienia dowspudzkich dziejów ma wyłonić się historia Raczek. Zaciekawiona wielce jestem archiwalnymi zdjęciami.

W sali półmrok, wyciszeni słuchacze w blasku świec gaworzą, my również wtapiamy się w klimat. Słowo zapowiadające, proste, ale od serca. Tak może mówić tylko pomysłodawca, uwielbiam taką zwyczajność. Pierwsze dźwięki koncertu, klarnet w roli głównej. Za chwilę głos Moniki Rudowicz i słowa, słowa ważne, nasycone, myśli krótkie, treściwe. Skupienie wokalistki łączy się z moim, z naszym. 

Moje ulotne wrażenia dopełniane są wizualizacją dziejów. Stare zdjęcia i te z Raczek i te z moich albumów pokazują zawsze niepowtarzalne sekundy. Nie tylko na ekranie pojawia się historia naszej egzystencji, ale i w myślach, w pamięci. Patrząc na utrwalone momenty na starych fotografiach wchodzę w te chwile... na podwórze, do kościoła, do chałupy, na pogrzeb... do ludzi... Może już ich nie ma? A jednak zaprosili mnie do siebie... Muzyka niezwyczajna, SuSz nieoczywisty, godzina niebywała, Raczki nocą klimatyczne! Zmysły pobudzone.

PAMIĘĆ - wyszła na plan pierwszy.

Tłem do dzisiejszego, zaduszkowego wspomnienia...
są miniaturowe, woskowe, muzyczne aniołki - świeczki.

 





0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Free Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Website templateswww.seodesign.usFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver