poniedziałek, 8 listopada 2010

Jak świętować 11 listopada?

Przyznam.
Wiele razy było mi wstyd, nie wiedziałam, co mam robić w Świeto Niepodległości? Brakowało mi sensownych wydarzeń, które wnosiłyby coś kreatywnego. Szukałam różnych rozwiązań, aby odkurzyć, bądź podbudować swój patriotyzm. Chciało się powiedzieć, że nikt nas nie nauczył, że nie ma tradycji, że...
Ale! Kto szuka, ten znajdzie.
Kilka dni temu ukazały się informacje o grze miejskiej w Suwałkach. Rewelacja! Grupa w działaniu! Poszukiwanie! Odkrywanie! Suwalskie wydarzenia w latach 1918-1919! Poruszona została moja inspiracja, a wewnętrzny głos zawałał - wreszcie!
Dzwoni telefon.
To Trampajka, moja przyjaciólka, biegnąca z wilkami - tak jak ja. Ta sama fala! Mówi o grze. Tworzymy zespół? Tak. Nadaję grupie nazwę, zgłaszam. Jest potwierdzenie. OK! 
Teraz powtórka.
Historii, trochę zapomnianej, trochę zupełnie nieznanej, skrawek trudnych chwil i zdarzeń w grodzie nad Czarną Hańczą. Szperam, przy okazji wyciągam monografię Suwałk, opasła księga stała na półce już jakiś czas, zakurzona, chociaż jeszcze bez moli. Wypada jakaś kartka. 
Czytam.
Motto: "A kiedy nas rozdziela siedem gór i rzek są to góry i rzeki dobrze znane z mapy" W. Szymborska,
Podziękowanie
Szanowna Pani ....
Dziekujemy za wiedzę i cierpliwość, z których korzystaliśmy bez ograniczeń,
za przyjaźń, którą bardzo cenimy,
zaangażowanie...
i to wszystko, czego nie wyrażą żadne słowa...
Prosimy pamiętać o nas, ciepło nas wspominać 
Z wyrazami szacunku...
Wzruszenie.
Szukam daty. Jest, 2005 r. Myślę ciepło, pamiętam, wspominam.
To moja historia.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Free Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Website templateswww.seodesign.usFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver